نعمتی:مبارزه با فساد اداری در اجرا مشکل دارد

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

نعمتی:مبارزه با فساد اداری در اجرا مشکل دارد

 

بهروز نعمتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به سالروز مبارزه با فساد اداری اظهار داشت: به منظور دستیابی به پیشرفت‌های روزافزون در جامعه باید همواره در مسیر عدالت گام برداشته و با موانع تحقق این مهم برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه آیات و روایات متعددی در دین مبین اسلام در ارتباط با لزوم مبارزه با فساد وجود دارد، تأکید کرد: باید در مسیر فرهنگ و اصول متعالی نظام اسلامی حرکت کرده و سیستم زندگی فردی و اجتماعی خود را در این مسیر همگون سازیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی فرهنگسازی را یکی از عوامل مبارزه با فساد اداری دانست و ادامه داد: متأسفانه این فرهنگ در جامعه به خوبی درونی نشده و به همین دلیل بعضاً شاهد اختلاس‌ها و وقوع فسادهای مالی از سوی برخی افراد و یا سازمان‌ها هستیم.

وی در ادامه سخنانش خواستار تقویت نظارت‌ها شد و افزود: نظارت‌ها باید به گونه‌ای باشد که مدیران بر روند کار مجموعه خود اشرافیت کامل داشته و مانع از وقوع فساد شوند.

نعمتی با بیان اینکه باید اصل را بر پیشگیری از وقوع فساد گذاشت تا مقابله با آن، گفت: تحقق این مهم منجر به ایجاد فضای آرام و بدون درد سر در جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید در جامعه برای ارائه‌دهندگان خدمت صادقانه ارزش قائل شد، اظهار داشت: متأسفانه در کشور ما، کسی که به خوبی وظیفه خود را انجام می‌دهد و کسی که در این زمینه سهل‌انگاری می‌کند به یک چشم نگریسته می‌شوند که این دیدگاه باید تغییر یابد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید یک بازنگری در درآمدها و هزینه‌های افراد صورت پذیرد، افزود: وقتی هزینه‌ها و درآمدهای یک فرد با هم همخوانی نداشته باشد ممکن است به سمت فساد مالی حرکت کرده و بخواهد از این طریق نیاز خود را برطرف کند، پس باید با دیدگاه پیشگیرانه مانع از بروز چنین موضوعاتی شد.

وی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه در قانون موضوعاتی چون بهره‌وری، تشویق، تنبیه و.... مشخص شده است، گفت: مدیران باید به سمتی حرکت کنند که از این قوانین و مقررات به نحو احسن استفاده کنند به گونه‌ای که به سوی یک جامعه سالم حرکت کنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:,ساعت 19:4  توسط محمد گلزار